Obecní úřad Perná
č.p. 294
691 86 Perná
IČ: 00283487
Reklamace nesplnění poštovní smlouvy
Reklamaci vnitrostátních zásilek lze zahájit do 1 roku ode dne podání; reklamuje se nesplnění podmínek poštovní smlouvy.
V případě mezinárodních zásilek lze reklamaci zahájit do 6 měsíců ode dne podání.
Druhy reklamací:
reklamace dodání, resp. nedodání zapsané zásilky (za takovou se považuje i reklamace dobírkové částky a reklamace zásilky s dodejkou včetně žádosti o opatření potvrzené dodejky),
reklamace úbytku obsahu nebo poškození zapsané zásilky,
jiné reklamace případů nesplnění smlouvy (nedodržení sjednané doby dodání, dodání obyčejné zásilky, porušení dispozic odesílatele nebo adresáta zásilky nebo poštovní poukázky, nesprávné dodání zásilky nebo poštovní poukázky určené do vlastních rukou, nedodržení jiných smluvních podmínek),
reklamace dodání poštovní poukázky,
reklamace mezinárodních zásilek.
Reklamace může být uplatněna jen jménem odesílatele nebo adresáta; pošta však nezkoumá totožnost osoby, která o reklamaci žádá, ani její oprávnění jednat jménem odesílatele, resp. adresáta.
Výsledek reklamace pošta sdělí písemně odesílateli nebo adresátovi, příp. osobě jimi zmocněné.
Nárok na náhradu škody může uplatnit pouze odesílatel nebo adresát.
Podmínkou zahájení reklamačního řízení je předložení potřebných dokladů ve stanovené lhůtě na pobočkách České pošty, s.p.
Pošta s reklamujícím na základě originálu podací stvrzenky, jejího druhopisu nebo opisu, sepíše "Reklamační list" a zahájení reklamačního řízení potvrdí na rubu podací stvrzenky (nelze reklamovat na základě fotokopie podací stvrzenky).
Výsledek reklamace sděluje vždy pošta, u níž jste reklamaci uplatnili; platí zde výjimka - jestliže byla reklamace postoupena jiné (příslušné) poště k vyřízení, potom výsledek reklamačního řízení sděluje ona.
Podmínkou pro přijetí reklamace poškození nebo úbytku obsahu zjištěném po dodání zásilky je předložení zásilky v tom stavu, v jakém byla dodána.
Reklamaci podejte osobně na pobočkách České pošty, s.p. - na samostatném pracovišti reklamací nebo u vedoucího pošty.
Reklamaci přijímají pobočky České pošty, s.p.
Na poště předložte:
originál podací stvrzenky reklamované zásilky,
příp. její opis nebo druhopis.
Nutnost znát podrobný popis obsahu hledané zásilky pro pátrání v poštovní úložně.
Pokud uplatňujete nárok na náhradu za ztrátu zásilky, předložte:
fakturu nebo účtenku,
příp. další doklady.
"Reklamační list" mají k dispozici pobočky České pošty, s.p.
Poplatky nejsou stanoveny.
Vnitrostátní zásilka nebo poštovní poukázka:
Odesílatel nebo adresát mohou do 1 roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání zásilky; poškozenou zásilku lze reklamovat pouze 2 pracovní dny po dodání.
Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 30 dnů od přijetí reklamace.
Uplatněný nárok na náhradu škody musí být vyřízen do 15 dnů.
Zásilka z/do zahraničí:
Odesílatel nebo adresát mohou do 6 měsíců od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání zásilky; poškozenou doporučenou zásilku je možné reklamovat přímo při dodání zásilky, u ostatních zapsaných zásilek lze poškození reklamovat do 2 pracovních dnů po dodání.
U služby EMS do zahraničí jsou lhůty pro podání reklamace uvedeny pro jednotlivé země v "Poštovních podmínkách služby EMS do zahraničí".
Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace.
Poštovní poukázka do zahraničí:
Odesílatel nebo adresát mohou do 6 měsíců od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání poukázané peněžní částky.
Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 2 měsíců od zahájení reklamace.
Jiné organizační jednotky České pošty, s.p.
V případě mezinárodního styku - zahraniční poštovní správa.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.
Poškozený Balík Do ruky s hmotností nad 30 kg a Balík Nadrozměr je možné reklamovat bez předložení zásilky na poště dle pokynů uvedených na internetových stránkách České pošty, s.p.
Odesílatel může reklamaci dodání zahájit prostřednictvím tlačítka "Reklamovat zásilku" ve Sledování zásilky (track&trace) na internetových stránkách České pošty, s.p.
30.04.2018
Bez časového omezení.
První pís. zmínka:
rok 1305
Počet
obyvatel 792
Katastrální
výměra 934 ha
Nadmořská výška:
228 m n. m.
Obec Perná Jak dokládají četné archeologické nálezy, bylo okolí Perné osídleno již v pravěku. Byly zde zachyceny hroby unětické kultury, nálezy popelnicových polí a také kosterní pozůstatky laténské kultury. Zdejším krajem vedla důležitá obchodní cesta, protože bílé vápencové skály byly vidět z veliké dálky a představovaly tak významný orientační bod. Cesta místním obyvatelům přinášela řadu výhod, současně jim však působila také spoustu problémů, když tudy procházela vojska. Do života zdejších lidí přitom zasáhla velká část evropských konfliktů – např. třicetiletá válka, napoleonské války či prusko-rakouská válka.
Více z historie ...
Dnes je 5.12.2024
Svátek má Jitka
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Mikuláš
Když v prosinci mrzne a sněží, úrodný rok na to běží.
Po svaté Barboši střez nosu i uší.